donderdag 26 januari 2012

Een oude Ford Transit

Een oude ford transit is gekocht en eindelijk na twee jaar neem ik het plan weer op om richting Gambia af te reizen. De voorbereidingen beginnen, de bus wordt langzaamaan helemaal volgestouwd met allerhande gerei die ze daar nodig kunnen hebben. Computers laptops, een reservemotor voor de auto een aggregaat voor elektriciteit, heel veel kleren, mobiele telefoons, radios televisies matrassen, vrieskisten, lampjes: echt te veel om op te noemen. Ik vraag Zefanja mee te gaan echter door omstandigheden is dit onmogelijk en ik zoek een andere partner om de reis mee te maken.



Deze vind ik: Cees werpt zich op als vrijwilliger en heeft wel zin in een verzetje en de lange tocht met mij te maken in een Ford transit die in eerste instantie een oliespoor van Groningen naar Arnhem heeft getrokken.

De Ford Transit was eerder gebruikt voor de Carbage Run in 2011, "5-daagse rally door Europa in een barrel van max. 500 euro" van Hardenberg naar Kopenhagen, Vänersborg, Lillehammer, Bergen en Oslo.


Geen opmerkingen: